שלב ראשון – בחירת הצורה של השולחן

בחירת שולחן אוכל זה הוא ניסיון אישי שעלול להיות מבלבל מאוד משום שמושפע מפרמטרים רבים אשר משתנים מאחד לשני. שולחן האוכל ימוקם באחד מהאזורים הדומיננטיים בבית וישמש רבות את בני המשפחה והאורחים שלך. יש גם לזכור שמדובר ברהיט בעל השימוש מהגבוהים ביותר מבין רהיטי הבית, מה שהופך את הבחירה שלנו לקשה ומשמעותית עוד יותר.

אנחנו studio-wood  כאן כדי לעזור ולהדריך אתכם אל עבר בחירת השולחן המתאים ביותר עבור הבית שלכם כאשר במאמר זה נתמקד בבחינת אפשרויות של המבנה הצורני הקיימות ונצרף גם דוגמאות.

 

שולחן אוכל מלבני – זוהי אולי צורת שולחן האוכל הפופולרית ביותר וגם נחשבת לצורה הפונקציונלית ביותר המאפשרת משחק רב של סגנונות שמוביל למגוון רחב של שולחנות אוכל מעוצבים.  יתרון נוסף שיש לצורה זו היא מספר הסועדים לעומת שולחן עגול, בו אותה כמות הכיסאות תצריך שולחן גדול בהרבה שיתפוס הרבה יותר משטח החדר.

 

שולחן אוכל ריבועי – שולחן אוכל בצורת ריבוע הוא העיצוב הפשוט ביותר. ארבע רגליים במרווחים זהים זה מזה ע"ג גבי פלטה שכל פאותיה זהות באורכן. שולחנות ריבועיים מותאמים לארבע עד שמונה סועדים ומתאימים בעיקר לפינת האוכל בחללים בהם המקום אינו גדול במיוחד.

 

שולחן אוכל עגול – אחד היתרונות הבולטים ביותר של שולחנות אוכל עגולים הם חיזוק תחושת ה"ביחד" במהלך הארוחות והאירועים. לשולחן עגול יש יתרון גדול ביחס למלבני משום שהוא מייצר תחושת חברתיות, שכן אף אחד מהסועדים אינו יושב בראש השולחן, מידה היררכית זהה בין כולם.  

 

שולחן אוכל אובילי – העיצוב האובלי הוא בחירה פופולרית אך גם נועזת המאפשרת הבלטה של הקימורים החושניים של השולחנות העגולים בשילוב עם משטח ארוך יותר מהעגול הרגיל מה שמאפשר מקום למספר רב יותר של סועדים, בזהה לשולחן המלבני ומבטיח ניצול טוב יותר של שטח פינת האוכל. יתרון נוסף אותו חולקים השולחן האובלי והשולחן המלבני הוא הנגישות למוגש על השולחן, זאת לעומת שולחנות עגולים ומרובעים גדולים בהם המרחק של הסועד ממרכז השולחן גדול יותר ויכול לעתים להביא לקימה של הסועד תוך כדי הארוחה במטרה להגיע על "יעדו" במרכז השולחן.

 

שולחן אוכל במבנה חופשי – הרעיון של העיצוב החופשי הוא שאין הגדרה קונקרטית לצורה והמבנה של השולחן. קטגוריה זו כוללת שולחנות אוכל מעץ מלא, או מחומרי גלם אחרים, בעלי עיצוב יוצא דופן כמו למשל שולחן אשר בו משטח הסועדים מתחיל בקצה אחד רחב ומסתיים בקצה האחר בצורה צרה יותר או לחליפין שולחן אשר רגליים שלו בנויות משני עיצובים שונים.

הצורה הכללית של השולחן צריכה להיות השיקול הראשון. לאחר שהתקבלה החלטה על הצורה ניתן לעבור לבחירת החומרים והסגנונות העיצוב שיכולים להתאים לפינת האוכל תוך התחשבות בפרמטרים אילו לטובת ההכרעה.

רוצים לעצב שולחן אוכל אישי שמתאים בדיוק לצרכים, לתקציב ולעיצוב של פינת האוכל עליה אתם חולמים. אנחנו בסטודיו ווד נשמח לשבת אתכם ולאפיין את שולחן האוכל שמתאים בדיוק לצרכים שלכם.

לקטלוג שולחנות האוכל שלנו